Uită de B2B & B2C

Mulți au lucrat și lucrează pe modele de tip Business to Consumer, dar e acesta atât de diferit de Business to Business?

Știu în esență care sunt diferințele de abordare datorită tipului de client diferit. Dar, sincer mi se pare că oamenii care lucrează în marketing pentru B2B exagerează cu abordarea lor stiff, care îmi aduce aminte doar de epoca cămășilor apretate. Nu te uita la mine cu ochișorul ăla critic. Nu zic hai să Tinder ads sau să dăm free hugs, deși aș cam avea o idee bună pentru ambele sugestii, simt că se uită treaba aia că în spatele oricărei companii sunt oameni și de fapt oamenii de acolo vând unor altor oameni ce fac parte dintr-o altă companie.

Se justifică acest limbaj de lemn? Îi scriem Reginei sau Papei?

Nu ar fi ideal să creăm conținut ce are drept țintă mai degrabă oameni reali cu nevoi și simțăminte decât entități? Poate așa cineva ar citi și ar înțelege mesajul transmis și s-ar plânge mai puțin de rate de conversie prea mici.

Ohh, și btw știu că este super neprofesionist, dar așa cum Harvey o spune binișor mai jos, factorul uman reprezintă atât subiectivitatea și cât și puterea decizională în orice tranzacție și pe acest lucru ar trebui să se mizeze mai des.

Harvey Specter: „I don't play the odds, I play the man”
Source: Pinterest

P2P* (Person-to-Person) sau H2H (Human-to-Human) e o nouă abordare, well era o nouă abordare acum câțiva ani și momentan încă e parte din mișcarea giganților de pe piețele B2B către „uberizare*”. Nu are sens să aducem în discuție exemplele deja faimose Airbnb sau chiar Uber, ce reprezintă stilul neconvențional, aventuros și totuși de succes la care se tinde în momentul de față. Însă pentru a avea succes ar trebui să te diferențiezi de competiție fapt ce implică ieșirea din zona de confort. Acest lucru pare a fi al naibii de greu de obținut dacă ai nevoie de 50 de aprobări pentru a livra un mesaj fresh și uman.

Cred că așa zisul B2B de acum se va confrunta cu destul de multe probleme de comunicare, căci în ciuda mărimii de business impresionante, actualmente există un număr finit de companii gigantice de același gen cu care poți interacționa. Momentul în care nevoia de extindere a pieței potențiale către afaceri mai mici sau mijlocii va apărea, se va simți și mai acut nevoia de redresare a modelului de comunicare spre un stil mai jovial și captivant cu accentul pe personalizarea mesajului conform pain pointurilor potențialilor clienți.

Probabil brandurile sunt așa cum le este și comunicarea, rezistente la schimbare. Dacă o astfel de poziționare își doresc, așa o vor avea.

Mă întreb doar ce abordare se va dovedi mai eficientă: acel B2B apretat la costum sau noul P2P?

PS: Dacă vreți să știți mai multe despre ce îndrug eu aici mai jos sunt 2 linkuri ajutătoare.

*uberizare aici

*P2P aici și aici

You may also like

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *