5 povești de speriat despre #BizSMSCamp

Mi-a luat o veșnicie să scriu despre tabăra #BizSMSCamp și nu pentru că a fost așa nașpa de nu găseam cuvintele să descriu experiența, ci pentru că încă încercam să o definesc.

Am plecat ca și blogger la început de drum fără nicio așteptare. Ok, fie. Recunosc că aveam un târg secret pentru a primi liber zilele alea: să shareuiesc cea mai interesantă informație cu echipa de la job, deci trebuia să aflu măcar o chestie nouă și WOW, altfel eram friptă la birou. (Just joking, lumea nu este arsă pe rug la noi la birou, LOL ar declanșa alarma de incendiu!.. ar fi fost doar un awkward silent moment la sedința de luni)

Și pentru că trăim într-un mediu divers, există hateri și critici în jurul meu, inclusiv Gică Contra ce sălășluiește în mine, o să analizez miturile legate de taberele de Social Media de la Biz.

Înainte să numărăm, 1, 2, 3 ce a mai zis unu și altul, iată cum fu din gura unor participanți (apar și eu pe acolo, dar derulați în continuare, nu vreți să îmi vedeți fața nedormită, bătută de vânt). Puteți să-i credeți pe cuvânt pe unii, pentru alții nu aș băga mâna în foc:

Destul cu lacrimile în colț de ochi, să începem cu poveștile de speriat auzite înainte de tabără!

1. Dai o grămadă de bani degeaba!

Exact, #BizSMSCamp costă. Tarifele sunt diferite pentru bloggeri și oamenii din companii, dar depind și de opțiunea de cazare: fie singur în cameră (cred că e puțin plictisitor), fie cu încă o persoană. Eu am ales opțiunea doi și am stat cu @Miha. E super să ai cu cine să stai de vorbă “off the record”, dar dacă apreciezi intimitatea mai mult decât ideea de a salva niște bănuți (ceva mai mulţi bănuți de fapt) atunci o cameră doar pentru tine te poate scuti de posibilele belele de a rămâne închis pe afară sau de a suporta sforăielile colegului.

Era un citat pompos despre educație al lui Derek Bok „If you think education is expensive, try ignorance” care ar merge perfect pentru clișeul ăsta, dar fugi la mitul #5 pentru răspunsul complet.

Ca să îți faci o idee de cât tre` să ceri șefului sau cât să pui la ciorap pentru data viitoare poți să vezi aici tarifele din vara 2016.

Aah și Miha nu sforăie.

2. Zău, că nu știu de ce ai vrea să petreci un weekend cu niște străini?

Nu o să vin cu gogoașa că o să-ți devină cei mai buni prieteni și de aia nici nu o să simți cum trece timpul, puteai să mergi la mare. Dar să nu ne pripim. Hai să explic punctual de ce asta nu e real.

a) Mergi la un astfel de eveniment ca să înveți ceva, că de, nici profesoara ta de la școală nu ți-era prietenă dar tot o vedeai de 3x pe săptămână să zicem. E o chestie de job plus/minus dezvoltare personală. Nu îți cere nimeni să îți dai un rinichi pentru colegul din dreapta ta.

b) Vii joi după-amiază și pleci duminică la prânz și e la munte… brăduți, floricele, verde, etc. Ia-o ca pe o vacanță: aer curat, material de Instagram, vreo 2 chestii demențiale pentru Snapchat și oameni noi care nu te cunosc. Fă-ți de cap dom`le!

c) Nu e totul doar muncă, muncă. Sunt petreceri, alcool și multe activări (adică brandurile te pun să faci chestii și dacă o faci bine te și premiază). Uite ce fain a fost cu Doppleherz. Nu mă dau în vânt după suplimente ( nu sunt genul cu prafuri și pastile), dar înviorarea aia mi-a adus o lună de abonament gratis la Worldclass și multeee vitamine. Deci, give it a try când cineva te roagă să încerci ceva nou!

Legat de punctul c, există posibilitatea ca la fără 5 să fi ușuit de pe terasă înapoi în sala de conferințe cu o portavoce de către Marta. Fugi!

3. Toți sunt niște fițoși, nu le ajungi nici cu parul la nas

Dacă tot suntem așa, între noi oarecum, recunosc: nicio pădure nu e fără de uscături. Nu dăm nume, căci sunt doar păreri proprii și personale btw. Dar asta nu ar trebui să te afecteze. Toată lumea a început de undeva și habar n-au ei ce știi tu. Bagă-te în seamă! Pornește conversații, spune ce crezi că doar așa te vei remarca.

Nu vorbim de o tabără de 20- 30 de persoane. No, no, no! Între 100 de oameni, împărțiți în 3 hoteluri la Pârâul Rece, nimeni, dar nimeni nu își va aduce aminte de fățuca aia mică din colțul din stânga al camerei care nu a scos niciun cuvințel timp de 3 zile.

Știu că vrei să înveți sau să aprofundezi, dar nu fi doar un observator tăcut. Fă ca părerea ta să conteze. Lasă o impresie.

(Oamenii din poza asta, nu au nicio vină. E modul meu de a-ți spune grafic: Stand UP! )

Și că să demonstrez că sunt și oameni super faini cu care am avut șansa să stau de vorbă în tabără o să menționez o parte din favoriții mei: simpaticii CristianFlorea.ro & IrinaManole.ro, BogdanDrăgotoiu.ro, Malaezu.ro, Vulpescu.eu, oamenii de la EfdeN (Claudiu & Mihai), Diana Mihăilă & Co., drăguțele de Simona Andrei & Lelia Petrescu din echipa Biz, Carmen Văduva de la Ipsos, Ionut Tecuceanu, Irina Alexe, Oana Bulexa de la MSLGroup și lista devine cam lungă, promit că mai îngrămădesc doar vreo 3: Alex Oancea Veka, Cosmina Țapliuc și Oana Florișteanu de la Enel.

Restul de amazing people care nu se află pe listă să mă contacteze. (rețin cam greu nume noi)

4. Toată lumea are o agendă ascunsă, așa că vezi ce zici

Dacă n-ar avea un scop, nu ar mai fi în tabără. Treaba din câte am înţeles e cam așa: dacă tot vin bloggeri, agenții și companii de ce să nu profite?

Bloggeri vin să propună idei de proiecte pe care le-ar face cu o companie prezentă la eveniment sau să se prezinte agențiilor face-2-face pentru a fi incluși în campanii specifice pe nișa lor, agențiile ar vrea să vadă cine mai e trending blogger și să afle cam ce/cât vor dintr-o campanie, iar companiile… well nu prea am stat cu oameni din companii dar cred ca testează piața și vor să vadă cum e on the other side. [Again my opinion]

Ţine minte că asta o generalizare. Nu am făcut un survey să întreb pe fiecare de ce a venit în tabără. Ar mai putea fi o groază de alte motive.

Am fost surprinsă de cantitatea de discuție redirecționată spre „cum lucrăm cu agențiile/ bloggerii/ clientul (aka compania)”. Aparent lucrurile nu sunt așa de simple nici pe-o parte, nici pe alta. Fără să sune ca o placă zgâriată – concluzia a fost: comunicarea este cheie. Aaa.. și un brief corect.

Conform părerii mulțimii prezente s-a hotărât că un brief pentru o campanie ce include bloggeri ar trebui să fie pe schema asta.

 

5. Sunt cursuri gratuite mult mai bune decât tabăra

Aici sunt de acord. Cantitatea sau calitatea informațiilor noi nu m-au dat pe spate. Sunt și așa un public greu de mulțumit și am mai făcut un curs, două despre una alta, plus că sunt la master la Marketing Online la ASE (nu că mă laud sau ridic programa de acolo în slăvi; poate doar un pic prima parte e lăudat).

Și cum ziceam, eram eu așa tristă și bosumflată în a doua zi de tabără, când it hit me! Nu cu soarele în cap, că nu de alta, dar era Gerovital Sun acolo.

Acum că am revenit din insolație, continuăm cu revelație ce dădu peste mine și are legătură și cu mitul #1 (ălă cu banii aruncați pe geam) și cu treaba #3.

Berea cea de taina… #bizsmscamp

A post shared by Cristian China Birta (@cristianchinabirta) on

Participanții vin pentru NETWORKING! 

A fost ahaaa! moment for me. De aia tot zic ei acolo în video: că vin pentru oameni. Inițial credeam că e un soi de mega prietenie dezvoltată de 2x pe an în tabere și la Breakfast club (reuniunile nocturne Biz). Dar să fim serioși. Sunt și oameni care vin de mai bine de 5-6 ediții și vin din nostalgie, din dorința de se revedea cu prietenii formați în tabără că în București, Constanța sau Timișoara omul are job și mai rar are timp de o bere pe terasă, dar sunt în minoritate.

Din ce am observat eu, comparând generalitatea informațiilor e că participanți vin pentru sesiuni 1-to-1 sau 1-to-many despre trending topics, de cum mai faci să ai succes, trafic sau mai știu eu ce. Și asta e un lucru bun dacă o știi de la început. Gen mie îmi place tehnologia și vreau să scriu despre asta, păi mă duc setat să vorbesc cu X și nu y care scrie despre flori și pătuțuri de copii. Sau situația numărul 2, vreau să aflu mai multe despre vlogging, păi vorbești despre asta cu un vlogger și spui concret ce te-ar interesa pe tine personal.

Să nu ne imaginăm că e o vânătoare de tras de limbă sau de obținut insights cu cuțitul în mână, e mai mult o discuție semi-relaxată la o bere pe terasă sau o juma de conversație între un battle ship cu Shoteria.

Cred că asta a fost!

Nu cred că am ratat vreo <legendă de speriat> despre taberele Biz. Feel free să comentezi ce crezi sau ce ai mai vrea să afli.

De ce nu am spus o poveste minunata despre cum le mulțumesc sponsorilor și că au fost cele mai minunate zile din viața mea?

Aveam nevoie să scriu asta. Făcând parte din cercul ăsta în continuă creștere de bloggeri, oameni de social media, marketers, etc. sunt multe frustrări nespuse și cred că tu [cititorule, da, tu! că nu vorbesc chiar singură aici] că ai dreptul să afli mai mult decât reclama oficială ca să poți să îți formezi propria părere.

E treaba ta dacă mă crezi sau nu.

Ohh, și aș mai avea 1 ultim PS de zis, așa în caz că mai ajunge cineva la secțiunea asta.

PS: Dacă nu te-am înfricoșat, următorul #BizSMSCamp, aka lucky #12, va fi între 24 și 27 noiembrie în caz că vrei să testezi pe pielea ta dacă am mințit sau nu.

You may also like

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *